jueves, 23 de julio de 2015

Escrit bonic

Un jove va anar a demanar un lloc important en una empresa gran . Va passar l'entrevista inicial i anava a conèixer al director per a l'entrevista final . El director va veure el seu CV , era excel.lent. I li va preguntar : "
- Va rebre alguna beca a l'escola ? " El jove va respondre" no ".
- " Va ser el teu pare qui va pagar els teus estudis ? "
- "Si . " -Va respondre .
- " On treballa el teu pare ? "
- "El meu pare fa treballs de ferreria . "
El director va demanar al jove que li mostrés les seves mans .
El jove va mostrar un parell de mans suaus i perfectes .
- " Alguna vegada has ajudat al teu pare a la feina? "
- "Mai , els meus pares sempre van voler que estudiés i llegís més llibres . Més, ell pot fer aquestes tasques millor que jo .
El director va dir :
- " Tinc una petició : quan vagis a casa avui , veu i renta les mans del teu pare , i després vine a veure demà al matí . "

El jove va sentir que la seva oportunitat d'aconseguir el treball era alta .
Quan va tornar a casa va demanar al seu pare que li permetés rentar les mans .
El seu pare es va sentir estrany , feliç però amb sentiments i va mostrar les seves mans al seu fill . El jove va rentar les mans a poc a poc . Era la primera vegada que s'adonava que les mans del seu pare estaven arrugades i tenien tantes cicatrius . Alguns hematomes eren tan dolorosos que la seva pell es va estremir quan ell la va tocar .
Aquesta va ser la primera vegada que el jove es va adonar del que significaven aquest parell de mans que treballaven tots els dies per poder pagar el seu estudi . Els blaus en les mans eren el preu que va haver de pagar per la seva educació , les seves activitats de l'escola i el seu futur .
Després de netejar les mans del seu pare , el jove es va posar en silenci a ordenar i netejar el taller . Aquesta nit , pare i fill van parlar durant molt de temps .

Al matí següent , el jove va anar a l'oficina del director .
El director es va adonar de les llàgrimes als ulls del jove quan li va preguntar : - "Pots dir-me què has fet i après ahir a casa teva ? "
El jove va respondre : - " vaig rentar les mans del meu pare i també vaig acabar d'endreçar i acomodar el seu taller "
- « Ara sé el que és apreciar , reconèixer . Sense els meus pares , jo no seria qui sóc avui . L' ajudar el meu pare ara m'adono del difícil i dur que és aconseguir fer alguna cosa pel meu compte . He arribat a apreciar la importància i el valor d'ajudar a la família .

El director va dir : "Això és el que jo busco en la meva gent . Vull contractar una persona que pugui apreciar l'ajuda dels altres , una persona que coneix els sofriments dels altres per fer les coses , i una persona que no posi el diners com el seu únic objectiu a la vida " . "Estàs contractat" .

Un nen que ha estat protegit i habitualment se li ha donat el que ell vol , desenvolupa una "mentalitat de tinc dret " i sempre es posa a si mateix en primer lloc . Ignoraria els esforços dels seus pares .
Si som aquest tipus de pares protectors realment estem demostrant l'amor o estem destruint als nostres fills ?
Pots donar al teu fill una casa gran , bon menjar , classes de computació , veure en una gran pantalla de televisió . Però quan estàs rentant el pis o pintant una paret , per favor que també ell ho experimenti . Després de dinar que renti els seus plats amb els seus germans i germanes . No és perquè no tinguis diners per contractar qui ho faci , és perquè vols estimar de la manera correcta . No importa com ric siguis , el que vols és que entengui . Un dia el teu cabell tindrà cabells blancs , igual que la mare d'aquest jove .
El més important és que el teu fill aprengui a apreciar l'esforç i tingui l'experiència de la dificultat i aprengui l'habilitat de treballar amb els altres per fer les coses 

No hay comentarios:

Publicar un comentario