domingo, 26 de abril de 2009

Introducció

Després d'haver superat el DEA (Diploma d'Estudis Avançats) l'any 2005 i després d'haver aprovat les oposicions de professora d'anglès, tinc ganes de continuar amb la recerca en el món de la secundària i l'anglès.

Al juny 2008 em va tornar a passar pel cap el món de la recerca. Vaig anar a veure la Lucrecia Keim que era la professora que em va dur el DEA. Li vaig explicar la meva situació i va creure que podia ser interessant. Aquell mateix estiu anava m'havien donat una beca a l'estranger i allà em va aparèixer encara més les ganes d'investigar.

Porto des del setembre del 2008 entrant en el tema que m'interessa tot que és la web 2.0, secundària, competència oral a l'anglès. Fins ara, he trobat força informació de l'ús dels blogs per millorar la competència escrita, i la competència oral? La competència oral és importantíssima però a secundària no es practica gaire. Com ho podria fer?

Bé aquest és el meu tema: Des del juny 2008 fins ara l'abril del 2009 que estic llegint, pensant i tirant endavant el meu tema. Com acabarà tot això? No ho sé.

En principi, l'ús d'aquest bloc és per a mi, perquè m'ajudi a reflexionar i ordenar la meva feina. Per anar veient que vaig seguint el que vaig fent perquè em trobo que sinó em perdo.

Aquest és el meu pla de treballa provisional que vaig escriure el Setembre del 2008:

PLA DE TREBALL PROVISIONAL

Del gener 2009 fins el maig 2009 cerca d’informació sobre web 2.0, sobre mètodes d’aprenentatge, relació entre bloc i l’ensenyament de l’anglès, etc. i disseny preliminar de l’estudi.

Del maig 2009 al novembre 2009 perfilar el disseny i crear tot el material que s’utilitzarà durant l’estudi.

Del desembre 2009 fins l’abril 2010 dur a terme l’estudi a l’aula.

Del maig 2010 a l’octubre 2010 analitzar les dades i resultats, treure primeres conclusions sobre la pregunta formulada en la tesi, reflexionar sobre els canvis per millorar el disseny de l’estudi, fer els canvis adients i crear el nou material que s’utilitzarà.

Del setembre 2010 al desembre 2010 un altre professor d’anglès provarà les activitats a l’aula amb la meva ajuda. Establirem un calendari d’observacions per tal de poder accedir a l’aula com a investigadora.

Del gener 2011 fins al setembre 2011 analitzar les dades recollides i els resultats finals i redactar conclusions sobre la pregunta formulada en la tesi.

Del setembre 2011 fins 2012 redactar i presentar la tesi.